Campagne coronavaccinatie schakelt versnelling hoger met Lijncom

  • 28 april 2021

Met een grootschalige campagne van maar liefst 400 bussen en trams van De Lijn over heel Vlaanderen zal de vaccinatiecampagne verder kracht bijgezet worden en zo in alle uithoeken van het land de verdiende aandacht krijgen. Deze sensibilisering op openbaar vervoer startte op 27 april 2021 en maakt deel uit van de grote publiekscampagne.

De communicatie op flanken van honderden voertuigen, verspreid over 5 provincies, zal zorgen voor sensibilisering dicht bij de lokale bevolking. Door te kiezen voor mediaruimte op bussen en trams kan de Vlaamse overheid zowel in de grote steden als massaal in gemeentes hun vaccinatiestrategie bekend maken. Het bereik op de volledige bevolking zal hiermee vlot oplopen tot 80% en dat is goed voor de campagne. Breed en snel communiceren naar alle doelgroepen in Vlaanderen. De voertuigen van De Lijn kunnen door een specifieke keuze van stelplaatsen sterk regionaal ingeschakeld worden.

Joris Moonens, woordvoerder bij Zorg en Gezondheid, bevestigt de keuze voor openbaar vervoer: “We trachten om zoveel mogelijk mensen te bereiken en willen de draagkracht om zich vrijwillig te laten vaccineren verhogen. Campagne voeren via bus en trams sluit perfect aan bij onze doelstelling om dicht bij de Vlaamse bevolking te komen en hen richting vaccinatiecentra te bewegen.”

Christine Van den Berghe, Managing Director Lijncom: “We zijn trots dat de Vlaamse overheid kiest voor ons medium om dergelijke cruciale communicatie te verspreiden. Door onze zeer lokale impact kan deze campagne onmiddellijk ingang vinden bij niet alleen een groot maar tevens zeer breed publiek. Op die manier worden ook de moeilijk te bereiken doelgroepen optimaal aangesproken om zich te laten vaccineren zodat straks het leven weer kan starten na de lange COVID-19 pauze.”

 

Meer info

Ontdek de Vlaamse campagne rond coronavaccinatie